Guy Uyttersprot

Gemeenteraadslid

Guy Uyttersprot is 53 jaar, gemeente- en politieraadslid, en ex-kabinetsmedewerker van staatssecretaris Theo Francken. Begon in 1988 zijn loopbaan in de Kamer van Volksvertegenwoordigers als medewerker van wijlen VU-kamerlid Daan Vervaet.  Van 1990 tot 2003 was hij medewerker van  VU-Kamerlid Etienne Van Vaerenbergh. In 2004 werd hij medewerker van Mark Demesmaeker in het Vlaams Parlement en in 2013 volgde hij Mark naar het Europees Parlement. Sinds 2016 is hij werkzaam op het kabinet van Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken.
In 1994 nam hij voor de eerste deel aan de gemeenteraadsverkiezingen in Affligem, als kandidaat op een Volksunielijst en werd hij er meteen OCMW-raadslid. Sinds 2000 is hij lid van de gemeenteraad en in 2012 werd hij schepen van Openbare Werken en Mobiliteit. Guy Uyttersprot zetelt tevens in de provincieraad. Van 2000 tot 2012, en sinds 2019 is hij lid van de politieraad van de zone TARL (Ternat, Affligem, Roosdaal, Liedekerke).

Voetbal- en basketballiefhebber en fervent supporter van Eendracht Aalst en Okapi Aalstar.

Guy Uyttersprot is opnieuw kandidaat voor de provincieraad om de noodzakelijke verandering, ook in de Provincie Vlaams-Brabant, mee gestalte te geven. "Zolang de provincie als politiek niveau nog bestaat, wil de N-VA ook daar op het beleid wegen en gaan voor goed bestuur. Onze provincie verdient immers beter en heeft nood aan een efficiënt en doelgericht beleid."

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zes jaar geleden koos u voor verandering in Affligem. Verandering als motor voor vooruitgang. Ondanks de broodnodige besparingen, investeerden we meer dan 5 miljoen euro in openbare werken. Nooit eerder werden er zoveel voetpaden aangelegd in onze straten en wijken. Maar het werk is nog niet af. Er is nog een lange weg te gaan op vlak van goed aangelegde wegen, voet- en fietspaden. Veiligheid, is één van onze belangrijkste bekommernissen. Zo zetten we de eerste stappen voor de uitbouw van een cameraschild in onze gemeente.

Verder moeten we absoluut onze gemeente Vlaams houden. De druk uit Brussel is ongezien. De toekomst is aan ons allen, samen gaan we voluit voor een veilige thuis in een welvarend Affligem.

Lijstduwer met overtuiging en wilskracht!