Gemeentebestuur maakt 115.000 euro vrij om asfaltwegen te herstellen.

Op 15 oktober 2016

Het gemeentebestuur van Affligem maakt 115.000 euro vrij om een aantal asfaltwegen op het grondgebied te herstellen.

De werkzaamheden gebeuren in een deel van de Kortenbos en de Langestraat. In de Kortenbos wordt het wegdek vernieuwd vanaf het kruispunt met De Kavee tot de eerste verkeersdrempel. De Langestraat wordt vernieuwd tussen de Nieuwe Kassei en de Domentstraat. "We gaan van deze werken gebruik maken om het kruispunt ter hoogte van de Nieuwe Kassei en de Langestraat aan te pakken", meldt schepen van Openbare Werken Guy Uyttersprot (N-VA). "Deze overgang is aangelegd in kasseistenen en verkeert in heel slechte staat. Na het verwijderen van de kasseien wordt een nieuwe fundering aangebracht en wordt er een nieuwe asfaltlaag gegoten. De werken starten op dinsdag 18 oktober, en zullen een week in beslag nemen. Tijdens de duur van de werken is er een parkeerverbod van kracht en zal er geen doorgaand verkeer mogelijk zijn in de beide straten." (WDS)