Ruim 4,7 miljoen euro voor openbare werken

Op 13 december 2013

Meest in het oog springen de heraanleg van en rioleringswerken in de Boekhoutstraat in Hekelgem en de herinrichting van de schoolomgeving in de Balleistraat in Teralfene.

'Die verkeert in zeer slechte staat, net als de voet- en fietspaden', legt schepen van Openbare Werken Guy Uyttersprot (N-VA) uit. 'We investeren er ook in betere voet- en fietspaden en in betere signalisatie om de veiligheid te verhogen, in het bijzonder voor kinderen die naar school gaan.' Dit project is gepland in 2017.

Ook elders in Affligem wordt geïnvesteerd in veiliger wegen, fiets- en voetpaden. Hiervoor wordt 745.000 euro voorzien. Een extra inspanning wordt gedaan voor het onderhoud van de Affligemse woonwijken, zoals Boonhof en Bocht in Essene, De Mattein in Hekelgem, en Aarhulst en Steenberg in Teralfene. Er wordt 450.000 euro uitgetrokken voor de aanleg van voetpaden.

Opvallend is voorts dat gemeente 600.000 euro uittrekt voor dringende herstellingen aan asfaltwegen en 150.000 euro voor herstellingen aan betonwegen. Momenteel wordt een inventaris opgemaakt van verkeersdrempels. Het gemeentebestuur gaat werk maken van het aanpassen van verkeersdrempels aan de regelgeving.

Op vlak van patrimonium plant de gemeente een opfrissing van de oude gemeentehuizen in Hekelgem en Teralfene, een uitbreiding van dienst bevolking en interne verbouwing van cultuurzaal Sanderus.