Proefopstelling verkeersremmende maatregelen Bleregemstraat

Op 26 juni 2013

Op 1 juli wordt er door de dienst Openbare Werken van de gemeente Affligem een proefopstelling geplaatst met verkeersremmende maatregelen in de Bleregemstraat in de omgeving van huisnummer 117 en huisnummer 148. Er worden asverschuivingen aangebracht. Uit de resultaten van verschillende snelheidsmetingen blijkt dat meer dan de helft van de gecontroleerde voertuigen op dit stuk rijweg, waar er bijna nooit geparkeerde voertuigen staan, sneller wordt gereden dan de toegelaten snelheid van 50 km/uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 129 km/uur in de rijrichting van de Brusselbaan en 106 km/uur in de rijrichting van de Langestraat. Er worden bij wijze van proefproject  twee asverschuivingen op de rijbaan aangebracht. Met deze aanpassing van de infrastructuur komt het gemeentebestuur tegemoet aan de vraag van de buurtbewoners, om dit stuk van de Bleregemstraat verkeersveiliger en leefbaarder te maken. Na 6 maanden volgt er een evaluatie van deze tijdelijke verkeersmaatregel.