Illegale borden in Dries- en Daalstraat

Op 15 november 2013

Volgens Herzeel zijn de borden illegaal omdat ze ingaan tegen een gemeenteraadsbeslissing van vorig jaar. "Er werd toen beslist om het beurtelings parkeren af te schaffen in de Dries- en Daalstraat en er gemarkeerde parkeervakken aan te brengen", zegt Herzeel. "In de betrokken gemeenteraadsbeslissing werd gezegd dat de situatie eerstdaags zou aangepast worden. Maar vandaag is er nog niets gebeurd en toch staan die borden er nog. En er is geen beslissing meer die het beurtelings parkeren in deze straten oplegt." "Bovendien moest het college bekennen dat de inwoners van de betrokken straten niet ingelicht werden over de gewijzigde parkeersituatie", vervolgt Herzeel. "Het bestuur vertoont een gebrek aan performante communicatie."

Schepen van Mobiliteit Guy Uyttersprot (N-VA) zegt dat het gaat om een beslissing uit de vorige legislatuur. "Maar de maatregel werd niet uitgevoerd omdat er te veel commotie kon ontstaan bij de bewoners van de straten", zegt Uyttersprot. "Er is geen draagvlak voor de parkeervlakken. We zullen de gemeenteraadsbeslissing over de parkeervlakken daarom intrekken en vervangen door beurtelings parkeren. Dan mogen de borden meteen blijven staan."