Bijkomende zebrapaden in de Fosselstraat te Affligem

Op 27 juni 2011

In de Fosselstraat te Hekelgem worden twee bijkomende zebrapaden aangelegd. De zebrapaden komen aan de parking van de Patro dwars over de Pastorijweg richting Onder den Toren.  Het advies van de politie houdt ook in dat er tegelijkertijd een zebrapad geschilderd wordt daar waar de voetweg (Capruynweg) op de Fosselstraat komt, ter hoogte van de bushalte.

Het gemeentebestuur van Affligem komt hiermee tegemoet aan een vraag van N-VA-gemeenteraadslid Guy Uyttersprot. Het raadslid diende een voorstel in bij het gemeentebestuur om de veiligheid van de kinderen in de Fosselstraat te verhogen. De Fosselstraat is populair bij (fietsende) kinderen die naar en van de scholen rijden.

"De voorstellen kregen een gunstig advies van politie en College. Nu staat de uitvoering op het programma. De N-VA is tevreden dat hun werk resulteert in concrete maatregelen om onze gemeentewegen veiliger te maken voor de zwakke weggebruikers", besluit Guy Uyttersprot.