Affligem krijgt nieuw rusthuis

Op 18 november 2010

Na de OCMW-raad en de gemeenteraad zet nu ook Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois (N-VA) het licht op groen voor de bouw van een nieuw rusthuis in Affligem.

De minister keurde de oprichting en statuten van de nieuwe vereniging "Woonzorgcentrum Van Lierde" goed. Deze vereniging is samengesteld uit enerzijds het OCMW van Affligem en anderzijds 5 vzw's behorende tot de groep woon- en zorgcentra van Halle. De partner, die al meer dan 1.000 bedden in de zorgsector uitbaat (o.a. Sint-Carolus in St. Katharina-Lombeek), zal instaan voor de bouw- en uitbating van het nieuwe centrum. Het te bouwen woonzorgcentrum zal bestaan uit 92 bedden, 4 kortverblijfeenheden, met rust- en verzorgingsbedden (RVT) voor zware zorg.

Guy Uyttersprot, die al jaren de evolutie in het rusthuisdossier opvolgt, is zeer opgetogen met de beslissing van Vlaams minister Geert Bourgeois. Met dit besluit komt onze verkiezingsbelofte bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006, de bouw van een rusthuis, weer een stap dichterbij.