Driesstraat krijgt nieuw voetpad

Op 7 augustus 2015

Op 17 augustus start aannemer Hudi Klinkerwerken uit  Zele  met het vernieuwen van een deel van het voetpad in de Driesstraat (tussen Eugeen Bosteelsstraat en het Driesplein) in Teralfene.

"Een opknapbeurt was dringend nodig want het voetpad verkeerde in slechte staat met heel wat verzakkingen. Dat komt omdat er in een aantal stroken nog oude betondallen gebruikt werden voor dit voetpad. Die worden nu allemaal opgebroken en verwijderd. In de plaats komen betonklinkers. Eveneens worden er nieuwe boordstenen geplaatst.", zegt schepen van Openbare Werken Guy Uyttersprot (N-VA). De uitvoering van de werken zal 30 werkdagen in beslag nemen. De kostprijs is geraamd op €33.056,15 € incl. btw.

Aangezien de Driesstraat een drukke verbindingsweg is richting station Liedekerke  moeten tijdelijke verkeerslichten borg staan voor vlot doorgaand verkeer. Er wordt dus geen omleiding voorzien. De bewoners van de Driesstraat ontvingen reeds een brief van het gemeentebestuur.