Omleiding vanwege rioleringswerken Pastorijweg

Op 4 mei 2017

Vanaf 22 mei starten er rioleringswerken in de Pastorijweg in Hekelgem in opdracht van het gemeentebestuur van Affligem. De bedoeling is om afvalwater en regenwater in afzonderlijke leidingen in de richting van de Kruisweg af te voeren. Volgens schepen van Openbare Werken en Mobiliteit Guy Uyttersprot (N-VA) zal het projectgebied zich situeren tussen huisnummer 6 en het kruispunt met de Zetselweg. “De woningen in de straat zullen afgekoppeld moeten worden van de bestaande riolering, om opnieuw aan te sluiten op het nieuwe stelsel”, verklaart hij. “Daarna wordt de wegenis vernieuwd. De hinder door de werken wordt voor de bewoners zo beperkt mogelijk gehouden. Bewoners kunnen hun woning 's avonds en na de werkuren altijd met de auto bereiken. Op momenten dat de aannemer aan het werk is, kan dat iets moeilijker zijn. Om de bereikbaarheid te verbeteren wordt er minder-hinder-steenslag gebruikt. Te voet zullen de woningen altijd bereikbaar zijn. Er wordt een omleiding voorzien.” De werken zouden 90 dagen duren en zullen ongeveer 475.983 euro kosten. (mvl)